- ІСКМ
- Розвиток громад
- Read Time: 1 min
- Перегляди: 823
В останні роки діджиталізація суспільства все більше набирає обертів, поступово охоплює всі сфери нашого життя – від звичайних покупок в інтернеті до проведення масових заходів online, а в період пандемії тим паче це стало майже повсякденним. Після введення карантину практично по всьому світу людям довелося перелаштовувати своє життя. Діти «відправились» в online-класи, батьки освоювали різноманітні сервіси для проведення робочих віддалених нарад на роботі, замовляти товари додому тощо. Та чи всім це добре вдалося? Чи вистачило знань або були поруч ті, хто б допоміг розібратися, особливо активістам в сільській місцевості? Адже реалізація громадських ініціатив є рушійною силою змін у громаді. І саме соціальні мережі можуть бути одним із інструментом втілення в життя позитивних змін, але важливо вміти правильно та безпечно їх використовувати.
З 1 липня 2020 року Інститутом соціокультурного менеджменту (ІСКМ) розпочато проєкт «Перехід до цифрового мислення» за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні. Перехід до цифрового мислення є необхідністю, особливо для громад малих міст та сіл, тому що цифрові програми стають критично важливими для розвитку громади та покращення якості життя, мають потенціал для вирівнювання конкурентного майданчика між міськими і сільськими громадами. В рамках реалізації проєкту місцевим громадським активістам буде наданий діджитал-інструментарій, який дозволить їм комунікувати з цільовою аудиторією в незалежності від влади. Це дозволить доносити альтернативну точку зору на місцеві проблеми і сприятиме локальній демократії. Проєкт передбачає проведення інформаційно просвітницького заходу*, а саме, круглого столу щодо питань ролі діджіталізації у розвитку демократії на місцевому рівні й участі громадських активістів у цьому процесі.
В рамках проекту вже проведено перший тренінг за навчальною програмою «Реалізація громадських ініціатив в епоху діджіталізації» для громадських активістів смт. Приютівка Кіровоградської області. Попереду планується проведення ще трьох тренінгів; 2 вебінарів з учасниками проєкту з представлення актуальної інформації, методів та шляхів управління інформаційними матеріалами в сучасних умовах та використання діджитал-можливостей в громадському секторі; виїздні консультації орієнтовно до громад Кіровоградської області з метою надання консультацій з реалізації громадських ініціатив з використанням діджитал інструментів.
Також, в рамках проєкту буде розроблено та опубліковано електронну версію журналу ІСКМ «НДО-Інформ».
Оксана Набока, координаторка проєкту.
* У зв’язку із карантинними обмеженнями заходи проводитимуться із дотриманням всіх санітарно-епідемічних вимог: засоби індивідуального захисту (маски); температурний скринінг; посилено заходи бактеріальної безпеки та гігієни; антисептичні засоби.
**Матеріал взятий з Бюлетню_НДО-Інформ_2020_1(58). ст. 2

До вашої уваги розповіді громадських активістів, працівників закладів культури про роботу в період карантину. Валентина Чугуєвець, керівниця громадської організації «Центр Громадської Активності «Перемога», м. Олександрія, Кіровоградська область про те, наскільки нові умови життя вплинули на діяльність організації.
Більш експертними організаціями нам були запропоновані безкоштовні програми, які раніше були платними. Тому, ми мали можливість слухати вебінари, таким чином навчались самі. Тепер знаємо, як проводити курси у себе в офісі, які ми планували раніше, залучаючи більше людей з різних міст України за допомогою онлайн-інструментів. Наразі плануємо провести свій захід онлайн. Раніше, коли проводили анкетування щодо «Навчання суспільної думки», то це, зазвичай, були люди старшого віку. Зараз, залучаємо і молодь, проводячи анкетування в соціальних мережах.
Взагалі, в місті наше життя дуже активно розвивається, адже багато хто був закордоном, де отримав певний досвід, і по приїзду почав цей досвід застосовувати, побачивши можливості тут. Наприклад, по одній з вулиць змінили кіоск, гарно оздобили, дуже стильно – казали, що бачили, як роблять «там» і приїхавши, вирішили подібне відтворити «тут». Бізнесі-дей більше почало з’являтись, наприклад, будинок культури викупили, не дивлячись на те, що в країні карантин. Зараз робиться ремонт, буде секція боксу ті інші. Тобто, те, що ми починали, вони продовжують над цим працювати, але додають щось нове.
Актуальні знання та навички у 2020 році – цифрове мислення, цифрова компетентність та медіаграмотність. Чому?
Громадський сектор повинен володіти навичками цифрової компетентності, адже це вміння, яке виводить громадську діяльність на новий рівень. Учасники пропрацювали «Рамку цифрової грамотності для громадян DigComp 2.1»: інформаційна грамотність; комунікація та співпраця; створення цифрового контенту; безпека; вирішення проблем. Головним базисом тренінгу був розгляд 10 цифрових стратегій. Для формування повноцінного уявлення про стан розвитку цифрового суспільства, учасники ознайомилися з останніми дослідженнями зі сфери дідіжиталізації в Україні від Міністерства цифрової інформації, Factum Group Ukraine та Hootsuit.
Створення якісного медіаконтенту це 50% пізнаваності тієї чи іншої ініціативи. Задля напрацювання практичних навичок створення візуального контенту учасники мали змогу познайомитися та практично попрацювати з такими онлайн платформами як: графічні редактори Canva, Crello, Pixlr; відео редактори Quik та Videoleap. Об’єднавшись у групи учасники створювали зображення для соціальних мереж як анонс певного заходу, зокрема, «Гарбуз Фест», «Ранкова кава у бібліотеці» тощо. Цікавою була робота із створення учасниками коротких відео роликів про навчання на тренінгу та простори смт. Приютівка.
Другий блок тренінгу був орієнтований на підвищення рівня медіаграмотності учасників. Зокрема, учасники занурились у поняття – що таке інформація, її різновиди; що таке ключове повідомлення, основні жанри, формати медіа та нові медіа роботи. Важливим аспектом діяльності громадського активіста є правильне визначення та розуміння своєї цільової аудиторії. Саме тому учасники тренінгу працювали над наступним напрямком «Цільова аудиторія- які де її знайти?», де визначали свою аудиторію, вчилися адаптувати інформаційні повідомлення для різних типів аудиторії.
Навички медіаграмотності актуальні як ніколи – вміння критичного мислення, розуміння та перевірка інформації тощо. Тож учасники отримали практичні інструменти для перевірки інформації, пропрацювали «Фейк/не фейк» повідомлення та базові засади роботи у соціальних мережах.
Оксана Абрамова , кандидат педагогічних наук, доцент Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка (м. Кропивницький), освітня експертка про те, чи впоралася сфера освіти з умовами, які постали під час пандемії COVID-19, як використовувались онлайн-інструменти, які ризики онлайн-навчання та чи готова сфера освіти розпочати навчальний рік онлайн.
Найпопулярнішими інструментами та платформами для здійснення дистанційної освіти стали Moodle, Zoom, Google Classroom, YouYube тощо. Для вчителів існує низка українських платформ та ресурсів для самоосвіти: 



