Кропивницький, Україна adm.iscm@gmail.com

Висновки аудитів

Дій як митець або бібліотека то не лише книжки

Національний карантин вніс значні корективи у культурне життя Герцаївщини. Через епідемію бібліотека закрила двері для відвідувачів, всі масові заходи були  скасовані, зв'язок з користувачами бібліотеки - обірвався. Після проголошення карантину все зосередилося онлайн, бібліотекарі були вимушені переформовувати свою роботу, вивчати онлайн можливості, опановувати нові програми та інструменти взаємодії з читачами.

Тож радимо ознайомитися з досвідом молодої бібліотекарки Анжели Марку, яка розповіла на вебінарі «Онлайн-бібліотекар: інформатор, друг та порадник» 24 лютого 2021 року про діяльність бібліотеки в умовах карантину. Вебінар проводився в рамках проєкту «Інструменти розвитку місцевої активності в умовах кризи», що реалізується Інститутом соціокультурного менеджменту за підтримки Black Sea Trust for Regional Cooperation.

«Бібліотека в період карантину стає для наших читачів другом, ми підтримували спілкування через смс, відео режим через «Messenger»

На порятунок прийшли - соціальні мережі, саме вони стали для бібліотеки прямим інформатором про різноманітні події, що дотичні до діяльності бібліотеки. Анжела розповідає, що вони практикували через месенджер читання уривків деяких книг онлайн наживо, знімали коротенькі відео огляди книг та публікували їх у соціальних мережах під рубрикою «Один день з новою книгою», тим самим інформуючи читачів про нові надходження і цікаві книги. Також були створенні рубрики на сторінці бібліотеки у соціальній мережі Facebook - «Не загуби сьогоднішнє свято», «Пряма трансляція з бібліотеки», «Дискусійні майданчики», «Бібліотекар читає для вас», «Бібліотекар твій друг, подзвони , або напиши».

Анжела також поділилася статистикою соціальних мереж щодо того, як вони спрацювали і допомогли впоратися в період локдауну, зокрема, під час карантину бібліотечна сторінка на Facebook досягла максимальної позначки добавлених друзів - 5000 тисяч підписників, вподобань до записів – 14 407, коментарів – 347, поширень – 794.

«Бібліотека стає порадником – допоможе словом та порадить гарну книгу»

Анжела заначила, що окрім звичної роботи бібліотеки, здійснювалася також і проєктна діяльність. Зокрема, у вересні був написаний проєкт про діяльність бібліотеки в умовах карантину, що мав на меті знаходження альтернативного виходу з ситуації, як залучити і зацікавити користувачів та жителів Герцаївщини до Online спілкування через сторінку у Facebook, щоб не
обірвати зв'язок з користувачами в умовах пандемії. Проєкт посів друге місце в Чернівецькій області і у якості призу бібліотека отримала веб-камеру. Проект сприяв налагодженню комунікації, звернув увагу на потенційного користувача, став другом та порадником, створив умови для спілкування та інформування.

«Рекомендуємо іншим та навчаємося самі»

Як підсумувала Анжела, - «Саме під час карантину бібліотека усвідомила, що таке віртуальний користувач і як задовольнити інформаційні потреби. Онлайн-бібліотекар: інформатор, друг та порадник». Карантин – це час, коли можна займатися самоосвітою. Частина дистанційної роботи бібліотек проходила під гаслом: «Рекомендуємо іншим та навчаємося самі».  Бібліотекарі районної бібліотеки активно скористалися навчальними програмами на багатьох освітніх платформах і отримали сертифікати підвищення кваліфікації за різноманітною тематикою. Під час карантину бібліотекарі активно брали участь у різних конкурсах, де виграли для бібліотеки нові книги. Організовували онлайн-флешмоби від читачів та бібліотекарів.

Отже, вебінар від Анжели став реальним прикладом альтернативних та сучасних видів роботи, сили впливу соціальних мереж у діяльності бібліотеки, мотивації до роботи та виконання своєї місії – задоволення потреб читачів навіть в умовах карантину.

 

Матеріал підготовлений в рамках проєкту “Інструменти розвитку місцевої активності в умовах кризи” , що реалізується Інститутом соціокультурного менеджменту за фінансової підтримки Black Sea Trust for Regional Cooperation a project of the German Marshall Fund

Відповідальність за інформацію, наведену у матеріалі, несуть автори.

ІСКМ