«Технології розвитку громад: кращі практики» - саме таку назву мав тренінг, який проходив з 9 по 11 червня 2013 року у с. Піщане, Бахчисарайського району, АР Крим. Даний тренінг проходив в рамках «Школи громадської участі» (третя частина), що реалізується Інститутом соціокультурного менеджменту (ІСКМ) за фінансової підтримки Фонду ім. Ч.С.Мотта. Учасники мали змогу розповісти про свою діяльність, показати практичні приклади розвитку громад. Також в рамках тренінгу вони мали нагоду прослухали декілька сесій із написання проектів.
Тренінг було розпочато із того, що учасникам було нагадано їх перші кроки у Школі, яка стартувала на початку 2012 року. Потім учасники мали змогу презентувати власні ініціативи у громадах, майстер-класи, а також провести власні тренінгові сесії.
Юлія Бережко-Камінська, яка є головним редактором соціально-аналітичного журналу «Пульсар Приірпіння» (м. Ірпінь, Київська область) розповіла про те, як вона розпочинала свою роботу у будинку культури, як за рік роботи перетворила його на «храм» і дала йому назву мистецький центр «Камертон». Робота у будинку культури будується двосторонньо: викликати у людей бажання творити, співпрацювати і показати як це робити, залучаючи фахівців.
«Наша культура не починається і не закінчується у стінах будинку культури… людині необхідно дати старт, можливість розвиватися. Це нова модель поведінки – така людина, яка не хоче стояти осторонь, тому що розуміє – вона повинна принести щось в громаду. Силою бажання, єдності можна робити дива», - натхненно розповідає Юлія.
Також свою діяльність учасникам Школи презентували Віталій Моргун та Олександр Мітьков, громадська організація «Благо» (Дніпропетровський район). Віталій та Олександр на практичному прикладі показали одну з форм залучення громади до вирішення проблем – форум-театр. Основана ідея форум – театру:
- показати суспільству необхідність участі кожної людини у побудові кращого майбутнього
- пояснити людям, що в більшості випадків поліпшення їх життя і зміна соціальної ситуації залежить від них самих.
Технологія форум-театру дозволяє ефективно змінювати ситуацію в локальних суспільних групах, при цьому їх спектр може бути дуже широкий: в даний час даний метод успішно застосовується в роботі з дітьми та молоддю, представниками самих різних соціальних шарів і професійних співтовариств.
Ольга Усач, громадська організація «Іванівська веселка» (Кіровоградська область) на власному прикладі своєї організації презентувала роботу з волонтерами і наголосила, що для них волонтерства має велике значення, адже саме на волонтерських засадах організація розпочала свою активність і зараз робота активно продовжується.
Олена Кваша (Кіровоградська обласна державна телерадіокомпанія) виступила з презентацією «Співпраця ЗМІ та НДО». Учасники дізналися як правильно писати прес-релізи, в маленькій грі побували у ролі представника ЗМІ та НДО, якій запрошує на захід громадської організації.
За словами учасників, уся отримана інформація на тренінгу була дуже корисною. «Дуже багато знань та вмінь побачив з іншої сторони і це було дуже корисно; всі отримані методики, технології, інструменти буду використовувати у роботі для активізації членів громади, для виявлення нових лідерів та ін.», - зазначив один з учасників.
«Школа громадської участі» продовжує свою роботу. Останнім і завершальним етапом буде підсумкова конференція, яка відбудеться наприкінці 2013 року, а поки що слідкуйте за новинами проекту та ініціативами учасників з усієї України на наших сайтах http://www.lacenter.org.ua/ та http://www.lac.org.ua/ , а також у мережі Facebook група «Центри місцевої активності України» (https://www.facebook.com/groups/adm.iscm/ ).

26 березня нам належить вперше обирати свою майбутню владу лише на партійній основі. І складність ситуації полягає не тільки в тому, що кількість і розмаїття партій може загнати в глухий кут навіть обізнаних у політиці громадян, а й тому, що більшість з них маловідомі і не мають за своїми плечима ні авторитету, ні конкретних справ, лише полум’яні заклики та програми партій, в яких пропонують свій погляд на майбутнє для своїх виборців. Але як пересічному громадянинові розібратися, яка з програм є справді продуманим планом дій, що змінить його життя на краще, а яка - вдалий PR-хід? Президент Кіровоградського об’єднання громадян „ Інститут соціокультурного менеджменту” Лев Абрамов пропонує скористатися під час оцінки програм деякими простими порадами.
Профілактичною кампанією «Я говорю алкоголю – ні!», що була реалізована за сприяння ІСКМ, ми намагалися змінити ставлення підлітків до вживання алкогольних напоїв. Наша організація прагнула продемонструвати підліткам і молоді можливість відпочивати і без алкоголю.
Бліц-опитування здійснювалось на центральній площі міста Кіровограда. За допомогою спеціально розроблених анкет волонтери проекту дізнавалися, що ж все-таки населення міста Кіровограда знає про проблеми дітей з обмеженими функціональними можливостями. Виявилось – майже нічого. Навіть родини, в яких є діти з вадами здоров’я, мало що знають про організації, які займаються такими питаннями, досить важко йдуть на будь-який контакт. Люди замикаються у своєму горі, а потім скаржаться, що їм ніхто не допомагає. Мабуть все-таки варто говорити, щоб тебе почули, діяти, щоб тебе побачили.




