Висновки аудитів

Місцева молодь і приватний сектор *

Друк
Розвиток громад
Перегляди: 1231

 

Бізнес і оточення взаємозалежні: бізнес може процвітати тільки в поселеннях, які є життєздатними, і жодне поселення не може бути життєздатним без успішного бізнесу. Ось чому треба визнати, що найголовнішим інтересом приватного сектора є інвестування в роз­виток місцевої молоді як вагомого ресурсу громади.

•         Молодь будує собі кав'ярню. Ділянку під будівництво виділили місцеві бойска­ути. і молодь організувала всі необхідні ресурси для будівництва: одержали страховку, місцевий бізнес надав пиломатеріали й інші будівельні матеріали, і молоді люди попросили поради у місцевих профспілок і контакторів. (Такома)

•         Молодь робить внесок в економічний розвиток своєї громади, ремонтуючи бу­динки. їм платять, вони отримали шкільний кредит. Промислова рада, складе­на з місцевих бізнесменів, забезпечила сировиною й пропонує поради, ознайомчі тури та професійний тренінг для молоді. Зрештою чимало молодих людей започаткували власний бізнес або були найняті одним із місцевих підприємств. (Ресурси)

•         Банк зібрав і виставив мистецькі твори молодих людей. Чимало підлітків записа­лося на літню програму, щоб виробляти мистецькі й декоративні вироби, які вони продають на ярмарку, започаткованому ними при банку. (Південне узбережжя)

•         Молодь збирає деревину, незаконно викинуту на занедбану ділянку в їхньому районі, й починає продавати її як дрова для камінів. Вони друкують листівки, встановлюють контакти з іншими архітектурно-будівельними компаніями, до­ставляють деревину туди, де вона продається. Молоді люди працюють за комісійні, і чимало з них заробляють від 100 до 300 доларів на тиждень. Молодь також розвиває інші справи: шовкотрафаретні футболки з місцевими картинка­ми. поштові листівки ручної роботи, доставку різдвяних ялинок, заморожений кокосовий сік. добрива й ДСП. (Хантс Пойнт)

•         Багатоквартирний будинок знаходить стипендію для навчання молоді в муніци­пальних коледжах і встановлює шефські стосунки з працедавцем. Молоді люди отримують платню, працюючи 10 годин на тиждень. (Нуевос Футурас)

•         Студенти в межах програми молодіжного підприємництва виробляють футбол­ки, кепки й шкарпетки, які продають у громаді. Усі написи й зображення вони роблять самі й отримують близько 60 доларів наприкінці літа. (МакДауелл)

•         Молодь, пов'язана з центром громади, протягом літа навчається різноманітних навичок, що дасть їм можливість розпочати свою власну справу. Молодь вироб­ляє й продає календарі, відеофільми, що використовуються для залучення коштів, і започатковує килимовий бізнес. (Латино)

•         Фонд, що працює по всьому штату, вирішив зробити молодих людей "партнера­ми з філантропії", щоб дати їм можливість приймати рішення щодо проектів у їхніх громадах, які потребують фінансової підтримки. Фонд вибрав десять мо­лодих людей і дав кожному по 1000 доларів на підтримку неприбуткових ор­ганізацій на "їхній вибір. (Мен)

•         Молодь організувала коаліцію з дорослими, щоб лобіювати в Міській раді ство­рення фінансового потоку на програму працевлаштування молоді. (Дія)

Партнерство подібного роду дає можливість молоді набути цінних навичок, а також переконує в тому, що бізнес має глибші й більш продуктивні стосунки з місцевою грома­дою. Якщо такі стосунки надійно встановлено, вони нерідко розвиваються в такі непередбачувані та вражаючі способи, що зумовлюють подальше поліпшення справ у всій громаді.

* – джерело:  Джон П. Кретцманн, Джон Л.Макнайт “Розбудова громад за рахунок внутрішніх ресурсів. Шлях до відкриття й мобілізації ресурсів громади”, Київ, 2006 рік

Інститут розвитку внутрішніх ресурсів громади

Інститут вивчення політики

Північно-Західний університет

(переклад на українську мову – Оксана Іванюк та Сергій Іванюк, керівник проекту з перекладу та видання книги – Юрій Третяк, виконавчий директор асоціації агенцій регіонального розвитку України)

Українське видання здійснено за підтримки Фонду Чарльза Стюарта Мотта та Міжнародного фонду “Відродження”.

Розміщення матеріалу дозволено Асоціацією агенцій регіонального розвитку України.