Висновки аудитів

Вивчення індивідуальних здібностей: облік *

Друк
Розвиток громад
Перегляди: 1500

 

Для того, щоб зосередитися на здібностях членів громади, може виявитися необхідним скористатися інструментом, який не сфокусований на потребах. Цей інструмент нази­вається Вивчення здібностей. Зразок наведений нижче, у підрозділі, який так і нази­вається.

Власне, на Вивчення здібностей було розроблене для розпізнання здібностей людей у двох старих передмістях Чикаго. Тому це просто приклад одного з підходів до віівчення того, що місцеві громадяни можуть вкласти в розбудову громади. Однак воно продемонст­рувало свою корисність у громадах по всій Північній Америці, де його було адаптовано для різних груп, асоціацій та округів.

Вивчення здібностей складається з чотирьох частин. Ознайомтеся з кожною части­ною. перш ніж читати повний опис.

 

Частина І — Інформація про навички

У цій частині перелічено навички багатьох людей, які здобули їх удома, в громаді або на роботі. Важливо пояснити людям, які займатимуться дослідженням, що це не просто перелік умінь, отриманих на оплачуваній роботі. Чимало людей мають цінні навички, до­буті поза робочим місцем, і ці навички часто бувають дуже цінними для сусідів, груп у громаді й працедавців. Вони також можуть бути основою для початку нової справи.

Перелік склали, грунтуючись на конкретних уміннях, про які повідомляли незаможні люди у двох міських районах. Таким чином перелік треба сприймати просто як приклад. Йо­го можна скоротити або розширити залежно від конкретних опитаних людей. Наприклад, цілком інший перелік може народитися, якщо опитати батьків у школі, щоб визначити, які додаткові уроки вони можуть вечорами викладати, що б вони могли додати до функціону­вання школи, де вчаться їхні діти, або які навички вони могли б передати учням.

Так само іншим виявиться перелік, створений на основі опитування про здібності лю­дей похилого віку в районі. Якими конкретно обдаруваннями вони могли б поділитися, не­зважаючи на фізичні обмеження?

Наприкінці переліку навичок є підрозділ, що називається "Пріоритетні навички". Тут опитаний дає відповідь на запитання про те. що він уміє робити найкраще, як відоб­ражено в запитаннях А і Б. Як правило, то є найважливіша інформація в цьому підрозділі, оскільки людина з навичками здебільшого якнайкраще може оцінити власні можливості. І у цих своїх навичках люди, швидше за все, впевнені. Тож вони, слід гада­ти, хотіли б запропонувати їх на користь громаді або ж продати на ринку.

Оці "Пріоритетні навички" є фундаментом розбудови громади. Тому розпізнання їх і мобілізація є найпершим завданням лідерів, асоціацій та місцевих інституцій, що будують громаду за рахунок внутрішніх ресурсів.

 

Частина II – Навички громади

У цій частині ідентифікуються типи громадських робіт, у яких людина брала участь, і потім з’ясовується, яку роботу вона хотіла б виконувати в майбутньому. Робота, яку людина хоче виконувати в майбутньому – це «сировина» для розбудови громади. Поєднання цих потенційних обдарувань а діяльність груп у громаді є життєво необхідною справою місцевих лідерів та організацій, що розбудовують ресурси.

У цій частині є тільки один зразок такого списку справ. Його можна скоротити або розширити, наскільки це потрібно в регіоні, де його використовують.

 

Частина III - Активація інтересів та досвіду

У цій частині - пошуки двох типів інформації. По-перше, визначається, чи людина міркувала про початок власного бізнесу. По-друге, запитується, чи вона заангажована в то­му чи іншому бізнесі зараз.

Коли запитуєте людей про бізнес, важливо наголосити, що ваша група зацікавлена в будь-якому різновиді підприємницької діяльності. Це може бути догляд за дітьми, продаж парфумів сусідам, шиття, скління вікон, догляд за газонами і т.п. Подекуди люди не схильні називати подібні заняття бізнесом. Тож інтерв'юер повинен дати ясно зрозуміти, що його цікавить будь-яка діяльність для заробляння грошей. Справа в тому, що більшість малих підприємств виростає крок за кроком і часто найважливішим кроком є перший - продаж будь-яких товарів чи послуг.

Це стане найважливішою інформацією в Частині III для лідерів та груп, що працю­ють над розбудовою ресурсів. Допомога зруйнує бар'єри в роботі лідерів і груп, що розви­вають ресурси.

Запитання Бо визначає фактори, які могли б допомогти розпочати справу. Допомога у вирішенні цих проблем - ось роль місцевих лідерів і груп, відданих розвитку місцевих талантів і ресурсів.

Частина IV — Особиста інформація

Занотовані дані - це мінімум інформації, зазвичай необхідної для руху далі. Однак може бути додана й інша інформація, якщо вона буде корисною для розвитку здібностей людини.

 

 

 

* - джерело:  Джон П. Кретцманн, Джон Л.Макнайт "Розбудова громад за рахунок внутрішніх ресурсів. Шлях до відкриття й мобілізації ресурсів громади", Київ, 2006 рік

Інститут розвитку внутрішніх ресурсів громади

Інститут вивчення політики

Північно-Західний університет

 

(переклад на українську мову - Оксана Іванюк та Сергій Іванюк, керівник проекту з перекладу та видання книги - Юрій Третяк, виконавчий директор асоціації агенцій регіонального розвитку України)

 

Розміщення матеріалу дозволено Асоціацією агенцій регіонального розвитку України.

Українське видання здійснено за підтримки Фонду Чарльза Стюарта Мотта та Міжнародного фонду "Відродження".