Висновки аудитів

Розмова продуктивних стосунків між місцевими культурницькими організаціями і громадою *

Друк
Співпраця НДО та закладів культури
Перегляди: 1520

 

Тепер, коли ресурси як місцевих культурницьких організацій, так і громади, б якій ці організації розташовані, визначено, лідери цих культурницьких організацій можуть по­чати працювати разом з іншими лідерами громади над налагодженням серії нових парт­нерських зв'язків. Погляньмо на деякі приклади цього процесу, шо мали місце в різних громадах.

Місцеві культурницькі організації та публічні інституції

Парки

·         Група людей похилого віку, члени Іст-Сайдського історичного товариства, пра­цюють із місцевою школою у приміщеннях, наданих парковою системою, над створенням музею, в якому було б представлено історію чотирьох передмість Чи­каго. (Іст-Сайд)

·         Картинна галерея громади має більше творів, ніж може виставити, а в сусідньо­му парку в одному з будинків є велика незайнята кімната. Парк погодився на­дати галереї цю вільну кімнату під додаткові експозиційні площі. Тепер у пар­ку є культурна експозиційна зона, відкрита для публіки. Подивитися експо­зицію приходять люди, які, можливо, інакше ніколи б не мали нагоди відвіда­ти місцевий парк. Водночас галерея має більші площі для експозиції, а місцеві художники - ширші й триваліші виставки своїх творів. (Беверлі)

·         Оскільки місцевий музей мистецтв по вівторках не бере плати за вхід, вчитель живопису з паркової зони вирішив запропонувати уроки живопису по вівторках у музеї. В результаті учні мають можливість оглядати музейну експозицію і діставати інформацію, що надихає їх і робить кращими їхні власні твори. (Ек- херт)

 

 

•             Парк досяг домовленості з місцевим музеем, що курси, пропоновані музеєм, відбуваються у приміщеннях парку, коли в музеї приміщення зайняті. Вна­слідок цього в парку відбуваються заняття з виготовлення масок і гобеленів. у відповідь парк отримав можливість безплатно робити ксерокопії в музеї. (Гаріссон)

Бібліотеки

 

•             Місцеве історичне товариство тримає всі свої матеріали в місцевій бібліотеці. у співпраці з місцевою театральною трупою історичне товариство спонсорує виста­ву за ІПекспіром у бібліотеці. (Парк Роджерс)

•             Представник широковідомого музею відвідав місцеву бібліотеку й привіз із со­бою серію "скриньок досвіду", колекцій матеріалів, що передбачають творчу участь дітей у заняттях. Зараз місцевий бібліотекар презентує аналогічну про­граму на постійній основі для місцевих дітей. (Маршалл сквер)

•             Бібліотека й муніципальний коледж працюють разом над організацією вистав­ки й програми до Дня Корейської культури, що включає традиційні корейські розповіді, співи й танці, а також обговорення поточних соціальних проблем. (Парк Олбані)

Муніципальні коледжі

 

•             Муніципальний коледж наймає місцевого художника, щоб він проводив ху­дожні екскурсії в громаді; під час екскурсій студенти відвідують різноманітні мистецькі музеї та студії місцевих художників. (Лонґ Айленд)

Школи

 

•             Іспанський клуб міської старшої школи намагається ствердити важливість ла­тинських культур для громади. Клуб організує Тиждень латинських культур і фестиваль національних кухонь. (Бостон)

Поліція

 

•             Місцева поліція створює телефон довіри, зосереджений на темі пограбувань. її роботу висвітлює місцева афроамериканська радіостанція (Янґстаун)

Лікарні

 

•             Місцева лікарня спонсорує проведення китайського ярмарку здоров'я, під час якого волонтери надають переклад відповідної інформації, лікарі вручають при­зи. а учні місцевої школи показують концерт. (Аркадія)

Місцеві культурницькі організації та інші у громаді

 

•             Група літніх людей показує скетчі, співає, розповідає про історичні події й го­тує страви південної кухні у місцевих церквах, синагогах і центрах людей по­хилого віку протягом Місячника Чорної історії. (Парк Лінкольна)

•             85-літня американка мексиканського походження викладає шеститижневий курс традиційного мистецтва й гончарства іншим літнім людям у музеї Мекси­канського мистецтва. (Мексиканці)

•             Літні люди з громади допомагають організувати День Ля Посадас. протягом яко­го діти ходять від дверей до дверей, прохаючи про притулок (як це робили Марія та Йосип у Біблії). (Пільзен)

•             Група літніх людей, що беруть активну участь у роботі В’єтнамської асоціації штатуту Іллінойс, організують щорічне святкування на честь батька-засновника В’єтнаму. (В’єтнамці)

•             Старійшини в’єтнамської громади у передмісті Чикаго пишуть вірші до щомісячного видання В’єтнамської асоціації. (В’єтнамці)

 

Ця коротка добірка історій ілюструє, як культурницькі організації, що беруть активну участь у процесі розбудови громади, змогли налагодити успішне партнерство з іншими місцевими організаціями, інституціями й/або групами людей з особливими інтересами. У подібному партнерстві обидва партнери виграють, і коли це відбувається, народжується потужній імпульс до подальшої розбудови таких стосунків, до започаткування нових проектів, що й далі зміцнюватимуть громаду.

 

 

 

* – джерело:  Джон П. Кретцманн, Джон Л.Макнайт “Розбудова громад за рахунок внутрішніх ресурсів. Шлях до відкриття й мобілізації ресурсів громади”, Київ, 2006 рік

Інститут розвитку внутрішніх ресурсів громади

Інститут вивчення політики

Північно-Західний університет

(переклад на українську мову – Оксана Іванюк та Сергій Іванюк, керівник проекту з перекладу та видання книги – Юрій Третяк, виконавчий директор асоціації агенцій регіонального розвитку України)

Українське видання здійснено за підтримки Фонду Чарльза Стюарта Мотта та Міжнародного фонду “Відродження”.

Розміщення матеріалу дозволено Асоціацією агенцій регіонального розвитку України.