Кропивницький, Україна adm.iscm@gmail.com

Висновки аудитів

Екватор проекту “Школа громадської участі-3” успішно пройдений його учасниками

Активний та освічений третій сектор – запорука розквіту держави. Зараз громадські активісти можуть забезпечити всебічний розвиток своїм громадам завдяки реалізації суспільно важливих ініціатив, проектів, активізації населення на локальному рівні. Допомогти їм у досягненні визначених пріоритетів може злагоджене, систематичне та професійне навчання в межах освітніх проектів, наприклад, як «Школа громадської участі».

З 7 по 9 травня 2017 року в м. Львів-Брюховичі було проведено третій етап навчання в рамках проекту “Школа громадської участі-3”, що реалізується Інститутом соціокультурного менеджменту (ІСКМ) за фінансової підтримки Фонду ім. Ч.С. Мотта.

Третій етап був насиченим та продуктивним, оскільки передбачав проведення 6 тренінгових модулів для 2 груп учасників проекту. У заході взяв участь 31 громадський активіст з 13 областей України (Чернівецька, Кіровоградська, Донецька, Сумська, Миколаївська, Харківська, Дніпропетровська, Полтавська, Київська, Хмельницька, Львівська, Івано-Франківська, Вінницька області).

Перша (з 7 по 8 травня) та друга (з 8 по 9 травня) групи пройшли навчання на тренінговій сесії "Підготовка проектної заявки для отримання гранту" від кваліфікованого тренера Андрія Круп’яка (ГО “Товариство Лева”, м. Львів). Андрій розповів учасникам про етапи створення успішної проектної заявки. Зокрема, відбувся по-кроковий аналіз мети заявки, її проблеми, завдань, бюджету та оцінки. Об’єднавшись у групи, учасникам було запропоновано визначити ситуацію, яку б вони хотіли вирішити в себе в громаді і розписати її по зразку складання проектної заявки. Відповідно, після групової роботи, відбувся глибинний аналіз напрацювань учасників — розгляд кожної складової заявки з визначенням того, чи мала б дана заявка перспективу на успіх, а також тренер та учасники разом розбиралися як правильно повинно бути сформульовано мету, проблему, завдання. Також учасникам було пояснено як складати бюджет проектної заявки, із аналізом його можливих статей, здійснювати її евалюацію. Кожен учасник отримав роздатковий матеріал — інструментарій складання проектної заявки з поясненнями основних її складових. В цілому, Андрій надав багато корисних порад при створенні власної проектної заявки. Після сесії, учасники охоче зверталися до Андрія за консультацією.

До тренерської команди цього разу долучилися випускниці першої та другої “Школи громадської участі” та сертифіковані тренерки, у зв’язку із проходженням навчання на “Тренінгу для тренерів” від ІСКМ на початку 2016 року: Олена Кочанова, Наталія Литвинова та Ольга Усач.

Олена Кочанова (ГО “Персона”, м. Павлоград, Дніпропетровська обл.) провела для кожної з двох груп тренігову сесію “Створення альтернативних освітніх проектів для розвитку місцевої громади”. Олена представила учасникам сутнісний зв’язок між “освітою — вихованням — культурою”, де обговорення даного питання викликало цікаву дискусія між учасниками. Також тренерка розповіла про принципи, на яких базується сама людина (у системі граней трикутника “мати, могти, хотіти его “Я є”). Разом з учасниками, Олена з’ясовувала “Що зміниться в Україні після закінчення учасниками “Школи громадської участі-3”?. Після групової роботи учасники визначилися зі своїми відповідями щодо запропонованого питання, зокрема: підвищиться обізнаність громади та її активність, створяться Центри місцевої активності у громадах, створяться неформальні осередки соціальних аніматорів, здійснюватиметься спільна проектна діяльність, відбудеться інтеграція громади у всеукраїнський та міжнародний простір, зросте вплив громади на владу, зросте кількість соціальних підприємців та багато іншого.

Ольга Усач (ГО “Іванівська веселка” с. Іванівка, Новоукраїнський р-н, Кіров) та Наталія Литвинова (Міжнародний благодійний фонд “Злагода”, м. Горішні Плавні Полтавська обл.) провели навчальну сесію для учасників “Залучення громади до проектної діяльності”. Наталя та Ольга обговорили з учасниками хто такий волонтер, які якості йому притаманні, в чому корисна волонтерська діяльність, а також, в процесі виконання учасниками вправ, визначили особливості ефективного спілкування. Об’єднавшись у пари учасники будували систему взаємодії між “бізнесом-волонтерами”, “школою-волонтерами”, “громадою-волонтерами”, “владою-волонтерами”.

Після завершення кожної тренінгової сесії учасники отримали від тренерів сертифікати, що засвідчують участь у тренінгах з відповідної тематики.Командному зближенню учасників посприяв інтеграційний вечір від тренерів ІСКМ. Вечір мав розважальний характер, орієнтований на групову роботу та подолання комунікативних бар’єрів між учасниками.

Отже, за три етапи навчання учасники стали освіченими в ключових напрямках діяльності з розвитку місцевих громад. Віднайшли для себе справжніх друзів та колег. Варто відзначити, що значна кількість учасників “Школи громадської участі-3” створюють вже спільні ініціативи, залучають один одного до участі у заходах. Приємним є те, що співпраця здійснюється між трьома поколіннями проекту “Школа громадської участі”. Тому можна стверджувати, що проект посприяв створенню “Коаліції соціальних аніматорів України”, яка щоденно активно працює над розвитком громад у кожному куточку нашої країни.

ІСКМ