Висновки аудитів

Соціальні мережі у діяльності громадських активістів

Друк
Менеджмент НДО
Перегляди: 761

Для чого нам соціальні мережі громадському активісту? Саме соціальні мережі виступають тим містком, що дозволяє тримати контакт зі своєю аудиторією, завчасно інформувати та використовувати платформи як портфоліо громадської активності за відсутності сайту. Можна визначити декілька варіантів важливості соціальних мереж у житті громадського активіста: поширення інформації про власну діяльність; комунікація з цільовою групою; залучення ресурсів (людські, фінансові, інформаційні); проведення опитувань, досліджень; освітня діяльність.

Опираючись на динаміку розвитку сучасного Інтернет простору, - окреслюється ієрархія цифрових потреб, що визначається діджитал ресурсами, які мають найбільшу кількість користувачів, соціальний вплив та підтримку соціальних зв’язків, це:

Важливим аспектом є прив’язка інтернет ресурсів до сайту. Оскільки соціальні мережі стрімко увійшли у наше повсякденне і професійне життя, варто чітко усвідомлювати переваги соціальних мереж, для переосмислення важливості використання їх у своїй діяльності:

WoW ефект активності соціальних медіа.

Ефективне використання соціальних медіа має базуватися на кінцевому результаті, який відповідає «WoW ефекту». Тобто підготовка інформаційного повідомлення з обдумуванням логічних зв’язків між змістом і його візуальним підкріпленням, аби бути найбільш цікавим для користувача соціальних медіа.

Як виміряти WoW ефект:

У ситуаціях, коли регулярно створюється інформаційний матеріал, але немає фідбеку варто здійснити аналіз і зрозуміти чому відсутня реакція людей. Можна виокремити декілька причин, які так чи інакше впливають на низьку конверсію:

Важливо прагнути до «інсайту» прозріння, раптове усвідомлення. Вчасно зрозумівши сутність своєї публічної активності, ви зрозумієте свою цільову аудиторію, куди і як вам варто рухатися. І тут варто виділити три правила ефективності у соціальних медіа:

Резюмуючи, ви маєте закохати «свою людину» у вашу діяльність і все, що з нею пов’язано. Досягти цього можна поступово з допомогою 7 кроків до серця цільової аудиторії:

До загальні правила діяльності у соціальних мережах можна віднести важливість використання власного брендингу, активізація аудиторії за рахунок звернень для початку обговорень, оригінальний візуальний контент завдяки якому можна сформувати своє «обличчя» для соціальних мереж, і на останок варто коментувати і давати свою особисту думку до всього чим ділитеся у соціальних мережах.

Соціальна мережа Facebook та які можливості вона відкриває для громадського сектору.

Фейсбук (англ. Facebook) – найбільша у світі соціальна мережа, що почала працювати 4 лютого 2004 року як мережа для студентів деяких американських університетів. Засновником та головою сервісу є Марк Цукерберг. За даними Alexa, сайт facebook.com посідає за відвідуваністю 3-тє місце у світі. Станом на липень 2016 року кількість користувачів становила 1,7 млрд, з яких 1,1 млрд відвідує свої акаунти щодня. Кількість українських користувачів станом на травень 2014 року становила близько 6 млн. 30 червня 2017 року кількість користувачів досягла 2 млрд осіб у всьому світі, в Україні 10 млн осіб. Алгоритм формування стрічки новин у Facebook – це принцип, завдяки якому соцмережа вирішує, які дописи користувач побачить у своїй стрічці та в якому порядку. З 2018 року алгоритм постійно оновлюється, а Facebook посилено намагається підвищити цінність і осмисленість часу, який користувачі проводять у соціальній мережі. Але у 2020 році Facebook вирішив зосередитися на тому, щоби зробити свою платформу більш відкритою для користувачів і дати людям більше прямого контролю над тим, що вони бачать у новинній стрічці. Наприклад, Facebook провів численні опитування, збираючи дані та думки безпосередньо від користувачів - що їм цікаво, а що ні.

Особливості Facebook-сторінки

Кожна громадська організація, заклад культури чи освіти повинні мати свою сторінку у соціальній мережі. Це соціальне відображення вашої діяльності, формує довіру та спонукає слідкувати за вами. В чому переваги Facebook сторінки - міжнародність та унікальна відвідуваність: щодня цю соціальну мережу використовують понад 1 млрд користувачів. Портрет аудиторії Facebook дуже широкий і охоплює фахівців із багатьох галузей.

Кілька порад, які допоможуть збільшити органічне охоплення:

Особливості Facebook групи

Facebook-групи можуть бути ефективним способом об’єднання людей навколо конкретної теми. Вони отримують більше залучення і ростуть швидше, ніж Facebook- сторінки. Але їх складніше використовувати як інструмент просування, вони вимагають більше модерації користувацького контенту.

Соціальна мережа Instagram та які можливості вона відкриває для громадського сектору

Instagram (укр. Інстаграм) — соціальна мережа, що базується на обміні фотографіями, дозволяє користувачам робити фотографії, застосовувати до них фільтри, а також поширювати їх через свій сервіс і низку інших соціальних мереж. До переваг мережі можна віднести - користувачі Instagram не шкодують лайків і коментарів; Instagram дозволяє швидко знайти потрібну аудиторію і завоювати її довіру. Головне відповідати взаємністю; понад 60% користувачів заходять в мережу щодня; рівень взаємодії з брендами в Instagram в 10 разів вищий, ніж у Facebook.

Але є й свої недоліки - необхідність виготовлення якісного візуалу; неклікабельні лінки, обмежена кількість знаків (до 2200) та хештегів (до 30).

Аби закріпитися в мережі варто дотримуватися загальних правил:

Особливості YouTube для громадського сектору

YouTube (укр. Ютюб; від англ. you «ти, ви» + tube «труба» = «телик» (жарг. «телевізор») - популярний відеохостинг, що надає послуги розміщення відеоматеріалів. Є підрозділом компанії Google. Станом на серпень 2019 року YouTube є другим за відвідуваністю сайтом в Інтернеті. Користувачі можуть додавати, продивлятись і коментувати ті чи інші відеозаписи. Завдяки простоті та зручності використання, YouTube став одним із найпопулярніших місць для розміщення відеофайлів. Служба містить як професійні, так і аматорські відеозаписи, у тому числі відеоблоги.

Організації громадянського суспільства можуть зареєструвати безкоштовний обліковий запис і отримувати спеціальні функції (https://socialimpact.youtube.com/). Створення каналу на YouTube є одним із можливостей соціального впливу і популяризації власної діяльності. Особливою перевагою каналу є доступ до безкоштовної фонотеки, аудіофайли якої ви можете додавати до ваших відео. YouTube дуже суворо ставиться до дотримання авторських прав, тому якщо у відео використана музика з порушенням авторських прав – вона видаляється. Декілька порушень можуть призвести до блокування всього каналу.

Матеріал підготовлений в рамках проєкту “Інструменти розвитку місцевої активності в умовах кризи” , що реалізується Інститутом соціокультурного менеджменту за фінансової підтримки Black Sea Trust for Regional Cooperation a project of the German Marshall Fund

Відповідальність за інформацію, наведену у матеріалі, несуть автори.

Матеріал взятий з видання ІСКМ – Розвиток громадських ініціатив в епоху діджиталізації. Програма тренінгу. – за заг. ред. Абрамова Л.К. – Кропивницький: Інститут соціокультурного менеджменту (ІСКМ), 2020. – 74 с.