Перша Статті за рубриками Розвиток громад Методика проведення освітніх заходів

    Методика проведення освітніх заходів

    Рейтинг Користувача: / 0
    НайгіршеНайкраще 

    Тренінгова сесія “Методика проведення освітніх заходів” була проведена в рамках конференції Інституту соціокультурного менеджменту (ІСКМ) “Можливості закладів культури в громадянській освіті жінок для розвитку локальної демократії” з 30,31 травня по 1 червня 2018 року у м. Львів в рамках проекту «Залучення через освіту» в межах «Програми сприяння громадській активності «Долучайся!»», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні. Зміст видання є винятковою відповідальністю Pact та його партнерів i не обов’язково відображає погляди USAID або уряду США.

    Навчання здійснювалося за виданням ІСКМ: Тренінгова програма “Громадянська освіта жінок місцевих громад"

    Тренери:

    Олена Кочанова, ГО «Центр інноваційного розвитку «Персона»» (м. Павлоград, Дніпропетровська обл.);

    Леонід Жовтило, ГО «Фонд розвитку ініціативи громади» (м. Мала Виска, Кіровоградська обл.).

    Олена Кочанова: Доброго ранку, шановні учасниці, ми з Леонідом вітаємо вас. У нас з вами буде 3 станції, по яким ми будемо рухатися. Будемо проводити інтеграційні сесії, будемо ділитися навичками організації та проведення тренінгів, використання того роздаткового матеріалу, який ми вам надали. Пере налаштовуйтесь, що ви вже не учасники, а тренери.Леонід Жовтило: Минулого тренінгу ми намагалися розказати, що все для вас є ресурсом. Хочу повернутися до презентації, загади деякі речі. Ми говоримо про неформальну громадянську освіту. Ви повинні розуміти, що протягом цих днів все, що ми будемо надавати – це вже інструменти. Чому вони важливі?!

    Слайди презентації

    Ми говоримо, що громадянська освіта базується на цінностях, нам необхідно змінити своє мислення. Освіта протягом всього життя – вчитися ніколи не пізно, адже змінюється світ, оточення. А тепер, деякі нюанси тренерської майстерності. Система тренерської майстерності ділиться на 3 частини – стан розслабленої уваги, занурення у комплексний досвід учасників і активна участь. Зараз ми поговоримо з вами про перший етап, а саме стан розслабленої уваги. Це те, якраз з чого ми починаємо, тут необхідно приділити більше уваги, щоб люди розкрилися.

    Через що ми можемо впроваджувати неформальну освіту, як можна це зробити, з вашого досвіду?

    Учасниці: тренінг, круглі столи, семінари…

    Леонід Жовтило: Якщо цей круглий стіл, то ви повинні знати, що учасники повинні сидіти по колу, дивлячись в очі і важливо, щоб кожен сказав слово.

    Роздатковий матеріал завжди готовимо заздалегідь. Спочатку розповідаємо, потім роздаємо інформацію. Далі, аудиторія – півколом для тренінгу, далі – все залежить від формату заходу. Прохід посере

    Зараз ми попрацюємо, спробуємо впровадити три етапи криголаму: знайомство, очікування, правила тренінгу та план. Об’єднуємося в три групи, готуємося і презентуємо. Робота учасниць, представлення завдання всій групідині важливий, щоб ви мали змогу дивитися на людину, яка виступає. Технічні засоби – обов’язково прорахуйте, чи ви будете щось показувати, необхідні колонки. Краще завантажити фільми або ролики, адже інтернет може пропасти. Наступне – криголами. Це те, що ламає між учасниками бар’єри, зближує тренера. І це головне в тренінгу, це інвестиція. Якщо ви більше приділите часу саме цьому, тим більше люди відкриються.

    Леонід Жовтило: Дякуємо вам! Я хочу сказати, що ми намагаємося використовувати ті мануали, які ви отримали. Не придумуйте щось. У вас вже все є.

    Олена Кочанова: Вам не потрібно бути методистами, які розробляють тренінг. Вам потрібно бути тренерами, які взяли готовий продукт , прочитали, подивилися регламент, що за чим відбувається і провели. Зрозумійте одну річ – на відміну від учасників, якщо ви стали на це місце, ви виконуєте роль тренера. Тільки ви знаєте, як потрібно бути і результат буде той, який потрібно. Від кількості проведених заходів буде залежати ваша тренерська майстерність, тому впевнено впроваджуйте той матеріал, який вам надано.

    Леонід Жовтило: У нас ще була така тема, як Енерджайзер. Тому, я прошу наших учасниць до проведення. Після проведення – рефлексія.

    Учасниці проводять Енерджайзер

    Леонід Жовтило: Енерджайзер не просто так проводиться. Важливо питати учасників про їх відчуття, емоції. Ми ще повернемося до енерджайзерів. Ви розігріли групу, вони з вами попрацювали, тому використовуйте енерджайзери, щоб більше розкрити учасників. А зараз я передаю слово Олені, ми з вами переходимо до слідуючого модулю. Зараз ми покажемо деякі методики роботи, які ви можете використовувати при роботі з мануалом.

    Олена Кочанова: Якщо аніматор не знає, що робити, якщо не знає, що робити сільський голова, або керівник будинку культури чи будь-хто інший, то світ винайшов такий інструмент, яким може оволодіти люба людина, навіть дитина і називається це фасилітація. Чи знайомий хтось з цим поняттям?

    Учасниця1: Теоретично знайома. Це шлях допомогти вирішити проблему, ґрунтовно підготовлена робота.

    Учасниця 2: Допомагає людям озвучити проблему, вирішити її надалі, знайти шлях.

    Олена Кочанова: У фасилітатора одна мета, у фасилітації інша. Фасилітатор – це людина, яка відрізняється від тренера, вчителя, він може взагалі не знати тему і не орієнтуватися. Він знає, як зробити простір і люди, знайомі чи незнайомі в певному просторі, знайшли проблему і рішення. Думка кожного дуже важлива. У фасилітації досягненням будь-якого рішення є консенсус. І зараз ми будемо над цим працювати, тому що інструментів у фасилітації дуже багато, один з яких – консенсус, який я вам і покажу. Для того, щоб це зробити, необхідно поставити питання, а саме з нашої тематики – громадянська освіта. Питання може бути просте, але воно стосується саме жінок.

    Учасниця 3: Для чого Україні освічені жінки?

    Учасниця 4: Що буде з Україною, якщо президентом буде жінка?

    Учасниця 5: Чи потрібна жінка-революція?

    Олена Кочанова: Отже, наразі нам потрібно спільним рішення обрати одне. Ми працюємо над питання, що буде в Україні, якщо жінка стане президентом? Об’єднуємося в три групи – і працюємо. Прошу вас, в групах, звернути увагу, що саме ви приймаєте рішення. Вам потрібно буде на маленьких листочках, особисто кожному, написати по 4-5 ідей (4-5 листочків) написати свою думку в пару слів з приводу заданого питання.

    Робота в групах, озвучення, презентація

    Леонід Жовтило: Є триденний тренінг з фасилітації,більш розкритий, і це дійсно класна річ. Далі ми продовжуємо працювати над методикою роботи. Хочу ще зазначити, що ще однією важливою умовою в проведенні тренінгу є яскраві плакати, тому намагайтеся використовувати різнокольорові маркери або, хто вміє малювати – застосовуйте малюнки.

    Зараз ми проведемо 2 практичні вправи, інструменти, а саме «Операція громада» (це така елементарна фасилітація) та інтеграційна гра «Босс та підлеглі».

    Учасниці презентують роботу

    Підведення підсумків тренінгових сесій

    Детальніше ознайомитися із перебігом конференції можна у виданні від ІСКМ: Матеріали національної конференції «Можливості закладів культури в громадянській освіті жінок для розвитку локальної демократії»

    Останнє оновлення (Вівторок, 17 липня 2018, 13:44)